Automobilista Nr 3 - już do nabycia !
2018-02-28 10:58:03Zapraszamy do Lektury nowego numeru miesięcznika Automobilisty !
Dwa samochody, te same modele, ten sam okres, ta sama specyfikacja, oba po renowacji, a ceny zupełnie inne! Chcesz wiedzieć jak obiektywnie można wycenić oldtimera? Koniecznie przeczytaj o wycenie aut zabytkowych. Sprawdzony sposób, chociaż autor zaznacza, że oczywiście jest sporo wyjątków. Na razie nic lepszego nie wymyślono.
Wszystko o systemie not, jaką notę mają elementy auta w jakim stanie i co z tego wynika. Bardzo ważne: rzeczoznawca nie ocenia oryginalności pojazdu, a tylko jego stan. Specjalnie dla nas wyceny dokonał doświadczony rzeczoznawca Janusz Peszak na przykładzie Mercedesa W201 190E Sportline.
Przyjmując encyklopedyczną definicję terminu Hot Hatch jako usportowionej wersji kompaktowego samochodu z nadwoziem typu hatchback, Golf GTI wcale nie był pierwszym Hot Hatchem w historii. Przed nim były już Autobianchi A112, Simca 1100 TI czy Renault 5 Alpine. Co więc sprawiło, że to właśnie Golf GTI dziś przedstawiany jest jako protoplasta sportowych kompaktów, a jego pierwsze generacje cieszą się coraz większą popularnością? Seria I i II – podobieństwa, różnice, sukcesy i porażki, a wszystko w pełnym ciekawostek artykule Karola Wiechczyńskiego. Nawet jeśli nie kochasz Golfów, to przeczytaj – pasjonująca historia.
Do tego małe Suzuki, czyli Sushi à la Giugiaro, Packard LaSalle 1939, o którym Michał Kij napisał: „Rocznik 1939 jest jednym z „kanonicznych” i wyjątkowo frapujących. Jako ostatni ma stricte przedwojenny powab. I ma pierwiastek wielkich dzieł, utrwalacz, dzięki któremu nawet jako zardzewiała, „zmumifikowana” skorupa wrośnięta w prerię nadal jest sobą. Nie tanim Cadillakiem, ale LaSallem.”
Motocykle, to Jawa Mustang i Zündapp K500 z pasjonującymi uwagami na temat niemieckich motocykli cywilnych i wojskowych.
Opowieść o cudownym odnalezieniu Warszawy 210 – to jeden z ciekawych epizodów polskiej historii motoryzacji. Wyprawa Junakami na Kubę – to sugestia dla wielbicieli podróży klasykami.
Czy wiecie, że ABS ma znacznie więcej niż 40 lat? I jak poradzić sobie z regulacją zaworów – dla tych co, nie tylko lubią jeździć, ale i podłubać przy swoich oldtimerach.
W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 3/2018 (215) polecamy m.in.
- Wycena klasyka – na przykładzie Mercedesa W201
- Golf GTI seria I vs seria II – który lepszy?
- Jawa Mustang – marzenie dzisiejszych czterdziestolatków
- Zündapp K500 – wojskowy czy cywilny?
- Małe Suzuki – Kei-car w Europie
- LaSalle rocznik 1939 – klasa sama dla siebie
- Mazda MX5 – ciągle burzy krew w żyłach
- Regulujemy zawory
- ABS – stare czy nowe rozwiązanie?
- Odnalezienie Warszawy 210 – historia sprzed 20 lat
- Junakami na Kubę? – czemu nie!
- Targi w Norymberdze – ciekawe miejsce